piątek, 12 maja 2017

Prosta kolumna - zrób to sam:)


     Tak, nie dotrzymałem słowa. Obiecałem że może w sobotę, a poradnik jest już dzisiaj. To tylko dlatego że Orzeł, tak ORP, jakoś mi dzisiaj wcale nie idzie. Zaczynamy.
 1- zwykły kawałek styroduru, ja sobie wymyśliłem wymiary 3 cm. na 3 cm. i wysokość 6 cm.

 2- żeby sobie oszczędzić mierzenia, użyłem taśmy malarskiej i tak na oko wyznaczyłem jak będzie przebiegało cięcie krawędzi


 3- prowadząc wycinarkę po taśmie, łatwo się ścina krawędzie. Nożykiem też dobrze wychodzi, tylko że trzeba bardziej uważać, lub też użyć drewnianego klocka z papierem ściernym.


 5- a teraz powstają ozdoby w wycięciach. Tak, to tylko najzwyklejsze dłutko do drewna, dwa pociągnięcia i gotowe





 6- dodatkowe zdobienia, naddatki po wyschnięciu się zetnie.




 7- na czarno (jeszcze mokre, od kleju również)



 8- przechlapane szarym. Brzydko wyszło bo użyłem wysychającej resztki farby z poprzedniej makiety.


5 komentarzy:

  1. Fajny poradnik, szczególnie patent z taśmą i ścinaniem krawędzi, ja nigdy nie umiałem tego równo zrobić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się że poradnik na coś się przydał:)

      Usuń
  2. Przyznam, że sądziłem, iż te kolumny u Ciebie to odlewy z moriowego zestawu, a to Twoje samoróbki!

    Fajny tutek - podpatrzyłem parę nowych patentów do zapamiętania!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Odlewy jakoś mi nigdy nie wychodziły. Chyba że cegiełki:)

      Usuń
  3. Dzięki, bardzo pomocny tutorial!

    OdpowiedzUsuń